חמ"ד – חדר מוגן דירתי


חמ"ד – חדר מוגן דירתי


מהו מיגון חדר קיים - חמ"ד?

בשנת 1991 פרצה מלחמת המפרץ ומדינת ישראל עמדה תחת איום ומתקפת טילים. באותה התקופה לא היו חדרים מוגנים בדירות אלא רק מקלטים שכונתיים. זמן ההגעה למקלט שכונתי הוא ארוך יותר לעיתים מהזמן שבין ההתרעה לפגיעה ולכן והתקבלה החלטת מדינה שבכל דירה ובית מן ההכרח שיהיה מרחב מוגן דירתי ובקיצור: "ממ"ד". תפקידו של הממ"ד הוא לשמש מקלט פרטי כנגד התקפות ירי טילים ורקטות מכל סוג, האחריות על כך הוטלה על פיקוד העורף. ואכן בבתים חדשים משנת 1992 חוקק חוק אשר מחייב בניית ממ"ד בכל בית חדש, אך מבדיקה שערך פיקוד העורף התגלה כי עדיין ישנם מבנים רבים שניבנו לפני שנות ה90 שבהם אין חדר ממוגן. המצב הבעייתי בחוסר המיגון הדירתי נחשף באופן ניכר ביותר לאחרונה בעת ירי הטילים אל עבר מרכז הארץ מכיוון רצועת עזה כאשר אנשים ומשפחות רבות נאלצו לחפש הגנה בחדר המדרגות בלית ברירה וללא אלטרנטיבה אחרת. זמן ההתרעה של כיפת ברזל לא איפשר מספיק זמן להגעה למקלט עירוני בעיר בשעות הלילה ובייחוד לאוכלוסיות מבוגרות ומשפחות עם ילדים קטנים. בנוסף על כך, יציאה מהבית בעת אזעקה למרחב שאינו פרטי הינה חוויה לא נעימה למבוגרים ועלול להגביר ולהעצים את רמת החרדה הקיימת בלאו הכי אצל ילדים.

אז מה עושים?

בנייה מאפס של ממ"ד היא שיפוץ מאסיבי ויקר ולרוב כלל לא אפשרית כיוון שהיא כוללת שבירת קירות ויציקת בטון מזויין. שיפוץ ארוך, יקר ומלוכלך. מתוך הבנת הצורך בחדר מוגן, נולד הרעיון לשיפור מיגון חדר קיים באופן נוח, פשוט ויעיל מצד אחד ובטוח ביותר מהצד השני. מיגון חדר קיים בשיטת חמ"ד, עבר בהצלחה את ניסויי פיקוד העורף ומשרד הביטחון ולכן זוהי השיטה המומלצת ביותר!

איך בונים חמ"ד - חדר מוגן דירתי?

אל דאגה, לא מדובר בשיפוץ מסיבי של שבירת קירות ויציקות. תחילה חושפים את שורת המרצפות הקרובה אל הקירות ומסירים את הריצוף, לאחר מכן מצפים את החדר בלוחות פלדה ואת הדלת והחלון מחליפים בדלת וחלון ייעודיים למניעת הדף. את הקירות  מצפים בשכבה נוספת של אלמנטי גמר ייחודיים להגדלת יכולת המיגון ולבסוף מחפים את הכל חיפוי דקורטיבי על מנת לשוות לחדר מראה רגיל ככל שאר חדרי הבית. בטוח, פשוט וקל!

מהם היתרונות במיגון חדר קיים - בניית חמ"ד?

 כאשר נוסיף לדירה חמ"ד (חדר מוגן דירתי) נהנה משלווה, בטחון ושקט נפשי כאשר אנו יודעים שאנו מוגנים ובטוחים מכל מתקפה העלולה להתרחש. לא עוד התארגנות בהולה באמצע הלילה של כל המשפחה לקראת יציאה חפוזה מהבית.  לא עוד חשש לגבי עמידותו של חדר המדרגות והאם הוא בטוח מספיק. לא עוד מפגשים מביכים עם שכנים טרוטי עיניים ושיער סתור ושיחות חולין סתמיות. לא עוד ניסיון להרגיע את הילדים המבוהלים או המתרוצצים בין הרגליים. לא עוד ניסיון נואש להספיק בזמן אל המקלט השכונתי המוזנח. וכמובן ייתרון נוסף וחשוב ביותר מן הפן הכלכלי:  הוספת חדר ממוגן לדירה מעלה את ערכה הנדל"ני ולכן אם וכאשר תרצו למכור את הדירה התוספת תהיה משתלמת ביותר!

באיזה מצבים נרצה למגן חדר קיים?

אם ברשותנו דירה ישנה שאינה מצוידת בממ"ד ואנחנו לא מעוניינים להיכנס לשיפוץ מסובך, ארוך, מתיש ויקר אם בכלל הוא אפשרי ועדיין רוצים להנות מחדר ממוגן ובטוח ברמה גבוה נוכל בקלות לשפר מיגון של חדר קיים באמצעות הפיכת חדר לממ"ד.

למי זה מתאים ?

  • מיגון חדר קיים - חמ"ד ליעד נותן מענה למיגון מלא של חדר קיים הבנוי מקיר בלוקים כנגד מטענים גדולים בפגיעה קרובה (כמוגדר ע"י פיקוד העורף בתהליך קול קורא לשיפורי מיגון).
  • שיטת המיגון נועדה להיות תחליף למרחבים מוגנים בבניינים קיימים ללא ממ"דים והיכן שלא ניתן לבנות ממ"ד.
  • שיטת המיגון מיושמת בחלקו הפנימי של החדר.
  • קיימת אופציה לשדרוג המערכת לאיטום גזים (תקן ישראלי 4577)
  • מערכת המיגון הינה פטנט רשום של חברת ג.ג. מערכות מיגון בע"מ.

לסיכום

כיום, כאשר קיימים במדינתנו איומים מגורמים עויינים על שלומינו ושלום יקירינו קיים צורך בחדר מוגן דירתי, פרטי. טכנולוגיית בנייה חדשנית ומהפכנית מאפשרת לנו למגן במהירות, בפשטות ובקלות חדר קיים בבית ברמה הגבוהה ביותר! בטחון מלא ושקט נפשי בקלות ובמהירות!

פרטים ומאפיינים נוספים

  • מאפשרת להפוך חדר שינה רגיל לחדר מוגן דירתי.
  • שיטה מהירה להתקנה (7-10 ימי עבודה).
  • מאפשרת לדיירים לנהל שיגרת חיים שוטפת המהלך ההתקנה.
  • מאפשרת לדיירים לשהות בחדר ללא ריצות מיותרות למרחבים מוגנים חיצוניים: מניעת פגיעות גופניות מיותרות ופגיעות נפשיות בקרב הילדים.
  • פתיחת הדלת לכיוון פנימה: אין צורך במבואה או בחסימת מסדרון.
  • השבחת הנכס.
  • עלות נמוכה משמעותית מ-ממ"ד תקני.
  • מציעה פתרונות לדירות בעלות תקרת רביץ או תקרה קלה.
  • פתרון נאה ואסטטי.
  • אין צורך בהכנות מיוחדות לפריסת המיגון – החדר הקיים הופך לחדר ממוגן לאחר גמר העבודה.
  • מתאים לאזרחים מבוגרים ו/או ללקוחות בעלי מוגבלות בתנועה.
  • ניסיון של מיגון מאות חדרים בשיטה.
למידע נוסף ראו גם: חלונות ממוגנים


WhatsApp Image 2023-07-27 at 16.28.17

לפתרון ב - 100% התאמה לצרכים שלך

נשמח להיות שותפים שלך בעשייה


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.